Koniec kolejowego serialu. Umowa podpisana! (AKTUALIZACJA)

Na tę informację mieszkańcy Zagłębia Miedziowego, w szczególności Lubina, czekali kilka dobrych lat! W siedzibie Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego podpisana została właśnie umowa z firmą, która wyremontuje trasę kolejową z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa. 

Termin modernizacji linii kolejowej nr 289 był tematem medialnego serialu, bowiem data ta była przez PKP Polskie Linie Kolejowe przesuwana kilkukrotnie. W końcu firma ogłosiła przetarg, który wygrała poznańska firma Torpol. W ciągu dwóch lat ma doprowadzić trasę do stanu, który pozwoli przede wszystkim przywrócić tu ruch pasażerski.

– Podpisaliśmy kolejną umowę, która usprawni komunikację regionalną. Efektem będzie możliwość przywrócenia ruchu pasażerskiego z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa i lepsze połączenia między miastami województwa dolnośląskiego. Zmodernizowana linia istotnie zwiększy możliwości przewoźników towarowych – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

źródło: PKP PLK

Remont 40-kilometrowego odcinka pochłonie blisko 200 mln zł netto. Odnowionych zostanie 9 stacji i przystanków, a dodatkowy przystanek w Lubinie, Obiekty te będą dobrze oświetlone, wyraźnie oznakowane i dopasowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

Torpol ma na wykonanie wszystkich prac czas do końca 2019 r. Potem pociągi pasażerskie mają mieć możliwość jazdy z prędkością nawet 120 km/h, a składy towarowe – 80 km/h. Mieszkańcy regionu z Legnicy do Rudnej mają dotrzeć w zaledwie pół godziny. Żeby to było możliwe, trzeba wymienić 36 rozjazdów i odnowić 65 obiektów inżynieryjnych. Gruntownie zmodernizowane zostaną przejazdy kolejowe, tory, mosty, wiadukty i sieć trakcyjna. Wzdłuż linii pojawią się nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo wybudowany zostanie nowy wiadukt kolejowy na stacji Koźlice, w gminie Rudna.

– To dla mnie niezwykle ważne wydarzenie. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie połączą najważniejsze miasta Zagłębia Miedziowego – Głogów, Lubin i Legnicę. Wiem od mieszkańców i samorządowców, że wszyscy na to bardzo czekają. Zwiększy się dostępność do kolei oraz nastąpi wzmocnienie gospodarcze naszego regionu. Trzymam kciuki za sprawne przeprowadzenie wszystkich prac – mówi Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.

Linia nr 289 jest bardzo ważną częścią dolnośląskiej sieci kolejowej, stanowi bowiem „łącznikiem” między dwiema magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę – Szczecin). Koszt jej remontu wyniesie 196 mln zł (netto). Ponad 130 mln dofinansuje Unia Europejska.

Fot. DUW

 

Dodaj komentarz