Kończy się budowa hali serwisowej Kolei Dolnośląskich (WIDEO, FOTO)

Uroczystym zawieszeniem wiechy zakończył się kolejny etap budowy hali serwisowej Kolei Dolnośląskich, która powstaje w Legnicy przy ulicy Pątnowskiej. W nowym ośrodku będą wykonywane podstawowe przeglądy pociągów elektrycznych i spalinowych. Własne zaplecze serwisowe, które zostanie uruchomione w grudniu 2017 roku, to dla spółki znaczące oszczędności, a dla społeczności lokalnej kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.

Budowa nowej hali serwisowo-naprawczej Kolei Dolnośląskich to kolejna inwestycja w ramach ambitnego planu rozwoju spółki, która odnotowuje kolejne rekordy w zakresie realizowanych usług. Obecnie przewoźnik serwisuje swoje pociągi w dzierżawionym obiekcie w Miłkowicach, ale już wkrótce całe zaplecze techniczne zostanie przeniesione do nowoczesnej hali w Legnicy, w której do użytku oddane zostaną trzy tory serwisowe.

Na ponad dwóch tysiącach metrów kwadratowych będą mogły odbywać się prace przy czterech pociągach jednocześnie. – Własny, nowoczesny obiekt serwisowy to bardzo istotny krok z punktu widzenia wszystkich inwestycji Kolei Dolnośląskich. Sukcesywnie odbieramy kolejne nowe pociągi, co dodatkowo zwiększa nasze zapotrzebowanie na profesjonalną i wydajną obsługę techniczną. Budowa nowej hali to duże oszczędności dla spółki, a co najważniejsze – szansa na trwałe zapewnianie najwyższej jakości przewozów naszym pasażerom – podkreśla Piotr Rachwalski, prezes zarządu Kolei Dolnośląskich.

Utrzymanie właściwego poziomu technicznego taboru dotychczas było przez Koleje Dolnośląskie zlecane podmiotom zewnętrznym. Według szacunków spółki uruchomienie własnej placówki serwisowo-naprawczej to w perspektywie najbliższych dziesięciu lat oszczędności rzędu 22 milionów złotych. Na inwestycji skorzysta też Legnica – w obiekcie przy Pątnowskiej powstanie 30 nowych miejsc pracy.

– Rozbudowujemy siatkę połączeń, wprowadzamy na tory tabor najnowszej generacji, poprawiamy komfort i bezpieczeństwo podróży. Cieszę się, że dynamiczny rozwój KD ma też dodatkowy, bardzo istotny wymiar w postaci wzrostu zatrudnienia w specjalistycznych ośrodkach w naszym regionie – komentuje Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Koleje Dolnośląskie to działająca od 2007 roku jedna z najdynamiczniej rozwijających się spółek kolejowych w kraju. W ubiegłym roku przewiozły ponad siedem milionów pasażerów. Znakiem firmowym, należących do samorządu województwa kolei, są komfortowe warunki podróży w nowoczesnych pociągach z profesjonalną obsługą.

Przewoźnik ma obecnie do dyspozycji 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 25 pojazdów spalinowych, a do końca roku tabor powiększy się o jedenaście nowoczesnych pięcioczłonowych pociągów NEWAG serii IMPULS.

.

Dodaj komentarz

*

code