Wrocławska wróciła do świetności. Dbajmy o nią

Dobiegła końca przebudowa ul. Wrocławskiej od skrzyżowania z ul. Nadbrzeżną do placu Sybiraków. Powrócił klimat starej Legnicy, w nowoczesnej aranżacji.

Przebudowa ulicy odbywała się w ramach Lokalnego Programu Rewitalizacji Zakaczawia. Zakres robót obejmował m.in.: przebudowę jezdni i chodników z budową zatok postojowych na ul. Wrocławskiej, części Daszyńskiego i Rzemieślniczej.

– Większość jezdni wyłożona jest starą kostką brukową z tej ulicy, co podkreśla jej klimat – mówi Grażyna Litwin, dyrektor wydziału inwestycji miejskich Urzędu Miasta. – Także na chodnikach, tam gdzie to było możliwe, ułożono stare płyty. Zachowany został też duży fragment historycznych torów tramwajowych, tzw. mijanka. Jeździły po nich wozy linii nr 2, o czym informuje stylizowana tablica – dodaje.

Zanim robotnicy ułożyli na nowo jezdnię i chodniki, musieli zbudować kanalizację deszczową, której nie było, fragmenty kanalizacji sanitarnej, usunąć liczne kolizje między sieciami. Te ostatnie prace spowodowały, że termin zakończenia inwestycji nieco się wydłużył.

Na zrewitalizowanej ulicy powstało ponad 80 nowych miejsc postojowych w zatokach. Zainstalowano stylizowane, energooszczędne latarnie. Powstały pasy zieleni, ustawiono donice z kwiatami i drzewami. – Z powodu dużego zagęszczenia sieci podziemnych nie można tutaj zasadzić drzew. Ich korzenie mogłyby wrosnąć głęboko i je uszkodzić. Dlatego drzewa są w koszach – wyjaśnia dyrektor Litwin.

Niestety, zanim jeszcze doszło do odbiorów końcowych, kradzione były sadzonki z zieleńców i to wiele razy. Miejmy nadzieję, że do takich sytuacji już nie dojdzie. Ale warto przypomnieć, że teren ten jest monitorowany przez kamery.

Na ulicy jest też wiele koszy na śmieci, do których można wrzucać psie odchody. Bo na tak pięknie odnowionej ulicy nie wypada, by te „pamiątki” ją szpeciły. Ograniczenie prędkości wynosi tutaj do 30 km/h.

Ulica Wrocławska jest kolejny obszarem, który odzyskał dawny blask. Koszt całej inwestycji wyniósł około czterech mln zł. Prace wykonało konsorcjum firm z liderem Przedsiębiorstwem Drogowo–Inżynieryjnym Stop, które wygrało przetarg.

Dodaj komentarz