Wiemy, kto wybuduje ostatni fragment S3

Poznaliśmy firmy, które wybudują ostatni fragment drogi ekspresowej S3 łączący Bolków z granicą z Czechami. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła dwa przetargi na wykonanie tej inwestycji.

Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków – Lubawka (granica państwa) realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj” i została podzielona na dwa zadania. Pierwsze, o długości 16,1 km, od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra (bez węzła) wykona polsko-austriackie konsorcjum firm, którego liderem jest PORR S.A. z Warszawy, a partnerem PORR Bau GmbH. Kwota, za jaką wybrany wykonawca zrealizuje inwestycję to prawie 1,54 mld złotych.

Również konsorcjum, choć tym razem złożone z dwóch polskich spółek, wykona drugie zadanie, czyli 15,3-kilometrowy odcinek od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do Lubawki (granica państwa). Liderem jest firma Mosty Łodź S.A., a partnerem Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A. z Torunia. To zadanie pochłonie niespełna 0,88 mld zł.

Wykonawca powinien zakończyć prace dla poszczególnych zadań w ciągu odpowiednio 47 i 37 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Nie wlicza się w to okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.

Na ostatnim odcinku S3 planowane jest wybudowanie 62 obiektów inżynierskich (m.in. mostów, wiaduktów, przejazdów gospodarczych, przejść dla zwierząt), trzech węzłów drogowych (Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka), miejsca obsługi podróżnych drugiej klasy po obu stronach drogi oraz dwóch tuneli, z których jeden – w Starych Bogaczowicach – mierząc 2,3 km będzie z najdłuższym tego typu obiektem w Polsce.

Docelowo droga S3 na terenie Polski będzie miała długość ok. 480 km, a na terenie Republiki Czeskiej będzie biec dalej w postaci drogi D11 (dotychczas R11).

Fot. Materiały prasowe Mota-Engil

  1. Do Janek: Chyba sie pan czepiasz. Oczywiście wiadomo, ze wszystko sie jeszcze moze zdarzyć. Ale na 99% to wlasnie te firmy beda robic te odcinki s3…

Dodaj komentarz