Stacja Lubin: remont na kluczowym etapie

Na stacji kolejowej w Lubinie montowane są nowe, dodatkowe rozjazdy. To kluczowy etap trwającej przebudowy tego odcinka linii nr 289, który wymagał zamknięcia jednego z dwóch przejazdów kolejowych.

Jak zapewnia inwestor, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, dodatkowe rozjazdy zwiększą przepustowość tj trasy i zapewnią lepszą obsługę przewozów towarowych i pasażerskich na terenie Zagłębia Miedziowego.

– Rozjazdy są już na stacji. Przygotowany jest dźwig do ich montażu. Przez weekend pracownicy zdemontowali odcinek torów i przygotowują teren pod ułożenie nowych rozjazdów. Prace w tej lokalizacji zaplanowano do soboty. Na czas intensywnych prac i dostawy materiałów, do 5 maja zamknięty został jeden z dwóch przejazdów kolejowo-drogowych koło stacji – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Na całej trasie z Legnicy do Lubina demontowane są tory i wymieniane konstrukcje sieci trakcyjnej. Na lubińskiej stacji widać maszyny przygotowujące dwa nowe perony. Będą one przesunięte bliżej ulicy, a ich wysokość zapewni dogodne dojście do pociągów. Perony zostaną też wyraźnie oznakowane, oświetlone i wyposażone w tablice informacyjne. Osoby niepełnosprawne ruchowo będą miały do nich ułatwiony dostęp.

Jak już informowaliśmy, dzięki wartej 200 mln zł inwestycji będzie możliwe przywrócenie połączeń pasażerskich pomiędzy Legnicą, Lubinem i Głogowem. Pociągi osobowe pojadą na tej trasie z prędkością do 120 km/h. Mieszkańcy regionu będą mogli wsiadać do pociągu na 10 stacjach i przystankach. Nowością będzie przystanek Lubin Stadion

– Po modernizacji istotnie zmienią się warunki dla transportu towarowego. Składy z ładunkami pojadą nawet 80 km/h. Zakres przewidzianych prac na 40 km obejmuje m.in. tory, mosty, wiadukty, sieć trakcyjną. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych znacznie zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Budowa nowego wiaduktu kolejowego na stacji Koźlice dodatkowo usprawni system komunikacji – dodaje Mirosław Siemieniec.

Na dolnośląskiej sieci kolejowej trasa z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa jest łącznikiem między magistralami kolejowymi: linią E 30, biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec, Legnicę, Wrocław do Przemyśla, oraz linią nr 273, czyli tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław, Głogów, Zieloną Górę i Szczecin. Przebudowa linii potrwa do końca przyszłego roku.

Fot. materiały prasowe

Dodaj komentarz