Przychodzi Polak do urzędu…

CBOS zapytał Polaków o jakość obsługi w urzędach. Okazało się, że na najwyższa ocenę zasłużył Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jego pracownicy najszybciej załatwiają zgłaszane im sprawy i są oceniani jako bardzo kompetentni.

Jak wynika z najnowszego badania CBOS „Polak w urzędzie”, nasze postrzeganie urzędów zdecydowanie poprawia się. W porównaniu do danych sprzed pięciu i dziesięciu lat Polacy są zdecydowanie bardziej zadowoleni z jakości obsługi przez urzędników. Uważają, że pracownicy administracji państwowej i samorządowej są lepiej przygotowani merytorycznie, bardziej uprzejmi, zaangażowani i pomocni.

Najlepiej oceniany ZUS w pięciopunktowej skali osiągnął 4,4 pkt. i jest to najwyższa ocena pośród wszystkich ocenianych instytucji. Także w bardziej szczegółowych kategoriach badania związanych z obsługą ZUS wypadł najlepiej. Aż 64 proc. respondentów było zadowolonych, że ich sprawa w ZUS została załatwiona „od ręki”. Prawie wszyscy badani (96 proc.) stwierdzili, że obsłużono ich w Zakładzie prawidłowo i rzetelnie, a 87 proc. – że poświęcono im dostatecznie dużo czasu i uwagi. Aż 93 proc. respondentów bardzo wysoko oceniło kompetencje pracowników ZUS.

Najsłabiej wypadły w badaniu urzędy pracy. Bardziej krytyczna ocena społeczeństwa może się zbiegać z opinią ekspertów od rynku pracy mówiących, że obecna formuła funkcjonowania tych instytucji nie odpowiada faktycznym potrzebom osób bezrobotnych i szukających zatrudnienia.

Sondaż „Polak w urzędzie” przeprowadzono w dniach 2-12 listopada na reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski, liczącej 1 016 osób.

źródło: ZUS

Dodaj komentarz