Pierwszy kongres firm rodzinnych

6 marca w Narodowym Forum Muzyki spotkają się przedstawiciele firm rodzinnych z całego Dolnego Śląska. To specjalna impreza, która ma promować działanie firm rodzinnych i pomóc w rozwiązywaniu problemów, z którymi się spotykają.

Organizatorzy wydarzenia zauważają, że polskie przedsiębiorstwa rodzinne to nie tylko duże i powszechnie znane firmy, których nazwy wywodzą się od nazwisk właścicieli. To również tysiące firm sektora mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, których działalność ma znaczący wpływ na gospodarkę. Niezależnie od wielkości i branży, firmy rodzinne stoją przed podobnymi wyzwaniami. Odpowiedzią na nie będzie dolnośląski Kongres Firm Rodzinnych.

– Na terenie Dolnego Śląska mamy zarejestrowanych ponad 360 tysięcy firm, a przeważająca część z nich to przedsiębiorstwa sektora MŚP, z których znaczącą część stanowią firmy rodzinne. To pokazuje skalę przedsięwzięcia, jakie jest przed nami oraz potencjał gospodarczy wynikający z działalności tych przedsiębiorstw – mówi Iwona Krawczyk, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

Pierwszy dolnośląski Kongres Firm Rodzinnych „Nowe horyzonty rozwoju” odbędzie się już 6 marca we Wrocławiu w Narodowym Forum Muzyki. Do uczestnictwa w wydarzeniu zaproszeni są przedstawiciele firm rodzinnych, którzy przygotowują się do sukcesji, szukają inspiracji w zarządzaniu przedsiębiorstwem lub są zainteresowani networkingiem i wymianą doświadczeń.

Organizatorami wydarzenia są podmioty zrzeszające i wspierające przedsiębiorców, znające ich bieżące problemy i potrzeby – Centrum Biznesu Rodzinnego Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Zachodnia Izba Gospodarcza – Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Dolnośląska Izba Gospodarcza, Regionalna Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Związek Pracodawców Polska Miedź. Sponsorem strategicznym wydarzenia jest PKO BP.

– Celem kongresu jest również promocja działalności firm rodzinnych i pokazanie ich realnych problemów, a także podjęcie próby wskazania kierunków rozwoju i możliwości rozwiązań. Zważywszy na skalę wydawałoby się, że przedsiębiorstwa rodzinne są elementem oczywistym każdej gospodarki, tymczasem nie do końca tak jest – mówi prof. Krzysztof Safin, dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego w WSB we Wrocławiu. – Zazwyczaj zarówno politycy, naukowcy i dziennikarze analizują firmy rodzinne przez pryzmat dużych podmiotów, których jest zdecydowanie mniej, ale to do nich należą najbardziej spektakularne sukcesy, strategie czy sposoby zarządzania. Mniej uwagi poświęca się licznym przedsiębiorstwom, o których od dawna mówi się, że są „solą gospodarki rynkowej”. Dlatego w tak dynamicznie rozwijającym się regionie, jakim jest Dolny Śląsk musimy pamiętać, że to nie tylko duże firmy ale też małe, mikro i średnie – a w tym wiele przedsiębiorstw rodzinnych, stanowi o lokalnej gospodarce – dodaje profesor.

Podczas kongresu odbędą się cztery tematyczne panele dyskusyjne z udziałem ekspertów oraz przedstawicieli firm rodzinnych. Każdy panel poświęcony zostanie odrębnej tematyce – sukcesji, zatrudnieniu, podnoszeniu innowacyjności oraz współczesnym wyzwaniom, przed którymi stoją firmy rodzinne. Swoimi doświadczeniami podzielą się goście specjalni, reprezentujący znane polskie firmy rodzinne. Uczestnicy kongresu będą również mogli wziąć udział w warsztatach tematycznych i sesji networkingowej.

Więcej na ten temat pisze dziś portal TuWrocław.com.

O Autorze

Pozostaw komentarz

XHTML: Możesz używać tagów HTML-owych: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


..