Otrzymali prawie 1,5 mln zł na nowy typ usług

Przez wiele miesięcy czekał w kolejce na dofinansowanie z funduszy europejskich i wreszcie się doczekał. Złotoryjski projekt na e-usługi publiczne, bo nim mowa, został doceniony, co oznacza że miasto otrzymało ponad 1,4 mln zł na unowocześnienie bazy informatycznej. To znacznie powinno ułatwić mieszkańcom m.in. płacenie podatków przez Internet.

Złotoryjski ratusz o finansowe wsparcie na wprowadzenie usług elektronicznych starał się od początku 2017 roku. Projekt przygotowany we współpracy z Dolnośląską Agencją Rozwoju Gospodarczego z Legnicy i w partnerstwie z gmina wiejską Złotoryja i Krotoszyce swoim zasięgiem ok. 30 tys. mieszkańców. Mimo pozytywnej oceny na wszystkich etapach, urząd marszałkowski nie przyznał mu jednak 3,5-milionowego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego. Nie znalazł się on bowiem w grupie kilkunastu projektów z pierwszych miejsc listy, które otrzymały dotację.

Jednak kilka miesięcy później zarząd województwa dolnośląskiego zwiększył pulę środków na inwestycje dolnośląskich gmin w usługi elektroniczne. Część z nich trafi do również do Złotoryi. Projekt pn. „Wdrożenie e-usług publicznych dla mieszkańców gminy Krotoszyce, gminy wiejskiej Złotoryi i gminy miejskiej Złotoryi” znalazł się wśród 42 przedsięwzięć, które kilka dni temu otrzymały dofinansowanie. Całkowita wartość zadania to blisko 4 mln 42 tys. zł, dotacja dla trzech gmin wynosi 3 mln 435,5 tys. zł. Dla miasta Złotoryi na unowocześnienie bazy informatycznej przypadło 1 mln 441 tys. zł z RPO, całe przedsięwzięcie będzie kosztować budżet miejski nieco ponad 250 tys. zł.

Projekt przewiduje rozbudowę infrastruktury serwerowej obsługującej złotoryjski ratusz i wymianę komputerów, które w większości przypadków liczą już sobie ok. 10 lat. Jednak modernizacja sprzętu i sieci wewnętrznej w urzędzie miesjkim to tylko podstawa do tego, by stworzyć platformę umożliwiającą obsługę płatności podatkowych przez sieć (tzw. e-podatki). To dzięki nim magistrat stanie się bardziej nowoczesny, lepiej zabezpieczy przechowywane dane, a mieszkańcom będzie łatwiej załatwić w nim szereg spraw. Jednym logowaniem będzie można sprawdzić swoje „konto podatkowe”, czyli stan zobowiązań wobec miasta z tytułu m.in. podatku od nieruchomości, opłaty za psa, użytkowanie wieczyste czy podatku transportowego. Ewentualne należności będzie można od razu uregulować, gdyż system przekieruje na rachunek bankowy. Do tego ratusz udostępni w sieci formularze wniosków, które będzie można wypełnić i „złożyć” na odpowiednim biurku bez odchodzenia od komputera. W ramach e-usług usprawniony ma być też obieg wewnętrzny dokumentów w urzędzie.

Projekt będzie realizowany w przyszłym roku.

Dodaj komentarz