Muzeum Regionalne w Jaworze zmienia swoje oblicze i chce pokazać, że jego działalność to nie tylko zabytki i historia. To także instytucja, która ma promować regionalne tradycje w sposób przystępny i nowoczesny.
O tym, że muzeum może być bardzo ciekawym miejscem, jego pracownicy przekonywali mieszkańców podczas spotkania w ramach cyklu „Poznajemy Region”. Przy tej okazji po raz pierwszy zaprezentowano nowe logo i plany na najbliższe miesiące.
– Współpracujemy z instytucjami, pozyskujemy sponsorów i mamy strategię – podkreśla Arkadiusz Muła, dyrektor Muzeum Regionalnego w Jaworze.
Podczas okolicznościowego wykładu poznaliśmy tajemnicę nowego logo, którego motywem przewodnim stał się ornament – plecionka z jaworskich tabliczek woskowych pochodzących z czasów Piastów. Mieszkańcy obecni na prezentacji nie chcieli odnosić się do walorów artystycznych logotypu. Bardziej interesowała ich jego historia.
– Ważne, że związane jest z miastem, na pewno się przyzwyczaimy – komentowali.
– Dla nas istotne jest wyjście do ludzi, chcemy być rozpoznawalni, atrakcyjni i działać także za pośrednictwem portali społecznościowych – podsumowuje spotkanie Katarzyna Doszczak-Fuławka z Muzeum Regionalnego.