Miesiąc do ukończenia S3. Jak przebiegają prace? (WIDEO)

Już tylko miesiąc pozostał do terminu zakończenia budowy drogi ekspresowej S3. Nie trzeba być jednak specjalistą, żeby zauważyć, że w przypadku odcinka łączącego Lubin z Polkowicami data 15 czerwca 2018 roku jest nieosiągalna. A jak wygląda sytuacja na trasie z Legnicy do Lubin?

Zgodnie z kontraktem zawartym pomiędzy głównymi wykonawcami a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad ukończenie ponad 80-kilometrowej drogi ekspresowej S3 z Nowej Soli do Legnicy powinno nastąpić za miesiąc. Zarówno nas, jak i naszych Czytelników, najbardziej interesują postępy w pracach na trasach Lubin-Polkowice i Legnica-Lubin. O pierwszej z wymienionych pisaliśmy już wielokrotnie, zwłaszcza w kontekście wielomiesięcznych zaległości w budowie.

Dziś już chyba nikt nie wierzy, że wykonawca tego ponad 14-kilometrowego odcinka, którym jest włosko-polskie konsorcjum firm Salini i Pribex, dotrzyma terminu umowy. I wcale nie trzeba się specjalnie znać na budowie dróg, żeby stwierdzić, że jest to zwyczajnie niemożliwe. Wystarczy przejechać się tą trasą lub obejrzeć galerię naszych zdjęć z placów budowy sąsiadujących ze sobą odcinków S3 i porównać je ze sobą. Różnice widoczne są gołym okiem.

Od rzeczniczki prasowej dolnośląskiego oddziału GDDKiA Magdaleny Szumiaty dowiedzieliśmy się, że wykonawcy tego odcinka nie poprosili Dyrekcji o przedłużenie terminu zakończenia prac. – Prace przy budowie drogi ekspresowej S3 jeszcze trwają. Kontraktowy termin zakończenia robót przypada na połowę czerwca br. Program naprawczy jest w dalszym ciągu wdrażany, ponieważ jest to etap długo trwający. Dyrektor kontraktu zadania III drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku deklarował, że Salini planuje sukcesywnie przekazywać trasę do ruchu i dążą do przejezdności w pasie zasadniczym, żeby w okresie letnim przekazywać kolejne odcinki. Więcej szczegółów odnośnie terminów będziemy znali bliżej połowy czerwca, gdy wykonawcy będą uzyskiwali  decyzje na użytkowanie – pisze rzeczniczka w odpowiedzi na nasze pytania. Do tego tematu na pewno jeszcze powrócimy.

Zupełnie inaczej rzecz się ma natomiast pomiędzy Legnicą a Lubinem. Tam kierowcy od ponad tygodnia jeżdżą już po nowej nawierzchni, a S3 połączyła się z autostradą A4. – Dużo się dzieje. Mieliśmy bardzo pracowity weekend majowy. Obecnie przygotowujemy się do uzyskania pozwoleń na użytkowanie drogi ekspresowej. Są to czynności czasochłonne i wymagające od nas dużego zaangażowania. Mamy 33 obiekty mostowe, z których 19 jest w trakcie takiej procedury. Pozostało jeszcze 14 oraz 22,5 kilometra trasy głównej wraz z infrastrukturą. W miesiąc może być trudno się z tym uporać – mówi Piotr Borcoń, kierownik budowy z firmy Budimex SA.

– Trasę staramy się trzymać w lepszej przepustowości niż ją zastaliśmy (luty 2015 r. – przyp. red.). Jest jeszcze dużo prac na jezdni prawej, zachodniej, takich jak nawierzchnia bitumiczna, oznakowanie poziome oraz wszelkie roboty wykończeniowe na drogach serwisowych i w ramach placu budowy. Musimy jeszcze wykonać ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe na przejściach dla zwierząt – dodaje Borcoń.

Poniżej przedstawiamy materiał wideo z prac na drodze ekspresowej S3..

 

O Autorze

Wyświetlonych 1 komentarzy
Wyraź swoją opinię
  1. lols napisał(a):

    To jest kpina po prostu z ludzi – zamiast powiedzieć, jak jest i jak będzie, to idą w zaparte, podnosząc wszystkim ciśnienie. Kary powinny się sypać gęsto dla wykonawcy, a w GDDKiA powinni zrobić małe przewietrzenie.

Pozostaw komentarz

XHTML: Możesz używać tagów HTML-owych: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


..