Mercedes zatrudni kobiety

Produkcja w jaworskiej fabryce ma ruszyć już za kilka miesięcy.

8 marca Mercedes-Benz Manufacturing Poland zaprasza na „Dzień Otwarty dla kobiet”. Firma nie tylko chce przedstawić różne oferty pracy dla pań, lecz także pokazać im, jakimi atutami dysponują na rynku pracy. W programie spotkanie będzie m.in. wykład Marcina Orłosia na temat autoprezentacji.

Kompetencje, wiedza, doświadczenie, kreatywność, odpowiedzialność, pracowitość, dokładność, entuzjazm i empatia – to tylko niektóre zalety kobiet w biznesie i gospodarce. Okazuje się, że z tymi atutami kobiety doskonale radzą sobie w nowoczesnym przemyśle.

– Wszystkie badania potwierdzają, że na rynku pracy coraz bardziej liczą się kompetencje i umiejętności dotychczas uważane za „miękkie”: dokładność, pracowitość, otwarcie na wiedzę, umiejętność pracy w zespole czy dążenie do harmonijnego rozwoju. Ponadto w epoce „Przemysłu 4.0” mniej liczy się siła mięśni, co dotychczas eliminowało kobiety z wielu gałęzi produkcji. Chcemy zachęcić kobiety do pracy w naszej fabryce. Zależy nam na aktywizowaniu kobiet z całego regionu i zachęcaniu ich do świadomego planowania życia zawodowego. Rynek pracy nie może sobie pozwolić na marnowanie potencjału kobiet – wyjaśnia dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektorka Komunikacji Marketingowej i Relacji Zewnętrznych Mercedes-Benz Manufacturing Poland.

„Dzień Otwarty MBMPL dla kobiet” odbędzie się 8 marca w Hotelu Qubus w Legnicy. W programie znajdą się wykłady, konsultacje i rozmowy na temat rozwoju zawodowego, w tym pracy w innowacyjnym przemyśle. Gościem specjalnym będzie Maciej Orłoś, który wystąpi z wykładem „Sztuka autoprezentacji, czyli jak dobrze wypaść i spojrzeć na siebie z perspektywy odbiorcy.”

Przedstawicielka Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy opowie o sytuacji na rynku pracy w naszym regionie, a pracownicy Mercedesa przedstawią warunki pracy i stanowiska w fabryce.

– Już dziś jedna trzecia załogi naszej spółki to kobiety. Są członkiniami zarządu, menedżerkami, brygadzistkami, specjalistkami we wszystkich działach: od IT przez jakość, finanse, logistykę, produkcję czy HR. Fabryka zaoferuje ciekawe i rozwojowe miejsca pracy i dostęp do nowoczesnych technologii – zachęca Ewa Łabno-Falęcka.

„Dzień Otwarty Mercedes-Benz Manufacturing Poland dla kobiet” to kolejny projekt spółki, który powstał by inspirować i aktywizować kobiecą energię w regionie. Od roku firma prowadzi program „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, zainicjowany z myślą o uczennicach liceów i techników powiatu jaworskiego, którego celem jest przybliżenie dziewczętom nauk matematycznych, technicznych i inżynierii.

Marka Mercedes-Benz promuje wartościowe kobiece inicjatywy pod szyldem „She’s Mercedes”. Ich wspólnym mianownikiem jest zachęcanie kobiet do osiągania sukcesów w życiu zawodowym i prywatnym. W Polsce w ramach tej inicjatywy prowadzone są działania, które zwracają uwagę na kwestie równouprawnienia.

W zeszłym roku z okazji Europejskiego Dnia Równych Płac, firma poruszyła temat nierównego wynagrodzenia za tę samą pracę ze względu na płeć. Mercedes został również partnerem prapremiery fabularyzowanego dokumentu o polskich sufrażystkach „Siłaczki”.

źródło: materiały prasowe

Dodaj komentarz