Wszystkie miejskie instytucje kultury przystąpiły do projektu Legnicart. Od teraz mają wspólnie promować organizowane przez siebie imprezy i konsultować wzajemnie ich terminy. Władze miasta chcą, by do Galerii Sztuki, Legnickiego Centrum Kultury, Muzeum Miedzi, OSiR-u i Legnickiej Biblioteki Publicznej przyłączyły się także stowarzyszenia, organizacje pozarządowe czy Teatr im. Modrzejewskiej.
Dyrektorzy instytucji kultury mają wzajemnie informować się o planach. Zauważano bowiem, że niektóre wydarzenia się dublują lub organizowane są dokładnie w tym samym czasie.
Prezydent jeszcze nie wie, ile ma kosztować kulturalna integracja. Jest jednak przekonany, że nakłady będą niewielkie w stosunku do korzyści. Wszyscy mają się posługiwać wspólnym logo, które dziś pokazano po raz pierwszy.
Szefowie placówek kultury przyznają, że indywidualnie nie stać ich na drogą reklamę swych imprez. Kiedy będą promować się wspólnie, mogą lepiej nagłośnić Satyrykon, Festiwal Srebra czy Legnicę Cantat.
Jest pomysł, by projekt Legnicart zaczął pozyskiwać zewnętrzne dofinansowanie. Wówczas miasto mogłoby liczyć na dotacje z różnych, w tym na przykład ministerialnych, źródeł. W kampanii promocyjnej wykorzystywane będą np. aplikacje na telefony komórkowe czy wspólna strona internetowa. Pojawiły się także opatrzone nowym symbolem graficznym kolorowe chusty, okulary i naklejki.
.