Opublikowany: pt, Maj 3rd, 2019

Kolejna firma ukarana

Kolejna firma naraziła się Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tym razem kontrolującym rynek urzędnikom nie spodobały się praktyki stosowane przez firmę Dannte, sprzedającą rewitalizatory wody. 

Urząd wszczął postępowanie przeciwko Dannte w październiku ubiegłego roku. Firma prowadziła sprzedaż urządzeń do filtrowania wody, przyjmując zamówienia od klientów telefonicznie i e-mailowo. Produkt sprzedawany był również podczas prezentacji. Przy zakupie rewitalizatora konsument otrzymywał do podpisu umowę o świadczenie usług rozbudowy instalacji wodnej. Firma instalowała urządzenie w bardzo krótkim czasie, często nawet tego samego dnia. W umowie znajdowały się jednak postanowienia wyłączające prawo do odstąpienia od niej po wykonaniu usługi.

Od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość (czyli przez telefon i Internet) można odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia. Nie można odstąpić od umowy o świadczenie usług, jeśli usługa została w całości wykonana a konsument zgodził się na to, wiedząc że utraci prawo do odstąpienia. Jednak z przepisów wynika, że gdy przedsiębiorca sprzedaje towar i jednocześnie wykonuje usługę, stosuje się przepisy dotyczące sprzedaży rzeczy.

– argumentuje UOKiK.

Urząd stwierdził, że klientom Dannte przysługiwało prawo do odstąpienia od umów w ustawowym terminie, a przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd.

Firma zaprzestała sprzedaży rewitalizatorów poza swoją siedzibą jeszcze w marcu 2018 roku i zmieniła swoje praktyki jeszcze przed wszczęciem postępowania UOKiK. Urząd wymierzył Dannte karę w wysokości ponad 15 tys. zł. Firma może jeszcze odwołać się od tej decyzji do sądu.

źródło: materiały prasowe

Pozostaw komentarz

XHTML: Możesz używać tagów HTML-owych: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


..