Nowe logo i hasło gminy Polkowice debiutowały podczas niedawnego święta miasta. Powoli pojawiają się już przy okazji różnych wydarzeń. Sprawdziliśmy, co na ten temat sądzą mieszkańcy.
Przypomnijmy tylko, nowe logo nawiązuje symbolicznie do górnictwa miedziowego, a jednocześnie do społeczeństwa, które łączy wspólne miejsce zamieszkania – zgodnie z nowym hasłem promocyjnym „Łączy nas przyszłość” (dotychczasowe brzmiało: „Gmina na przyszłość”).
Pokazaliśmy polkowiczanom logo dotychczasowe i nowe, bez wyjaśnienia symboliki tego drugiego.
– Poprzednie niezbyt mi się podoba, ale to nowe, turkusowo-fioletowe, to zupełnie nie wiem, co przedstawia – powiedziała nam pani Janina, mieszkanka miasta.
– Mnie się podoba – stwierdził z kolei polkowiczanin. – Jest bardziej nowoczesne od tamtego, no i ładne kolory. Ale przyznam, że nie wiem, co to logo oznacza. A hasło, jak hasło, może być. Zresztą nie tak bardzo różni się od poprzedniego.
Prace nad opracowaniem nowego logotypu gminy trwały od jesieni zeszłego roku. Koncepcji było kilka. Dlaczego wybrano tę konkretną?
– Jest odwołanie do spuścizny tego miejsca, czyli do miedzi, ale nie w sposób taki bezpośredni poprzez kolor miedziany, czy pokazanie miedzi – wyjaśnia Konrad Kaptur, rzecznik Urzędu Gminy Polkowice. – Jest odwołanie do sejsmologii, bo widzimy te linie, które symbolizują jakby ruchy sejsmiczne, które ściśle związane są z Polkowicami. Jednocześnie linia ta pokazuje symbolicznie przyszłość, bo pokazanie przyszłości w sposób graficzny jest zadaniem niezwykle trudnym.
– No to trzeba mieć wyobraźnię, nie wpadłabym na taki pomysł, ale jeśli ma związek z miedzią, to te linie bardziej kojarzą mi się z zarysem zbiornika „Żelazny Most”, widzianego góry – dodała pani Janina. – Z miedzią absolutnie to mi się nie kojarzy, ale ogólnie, może być.
Koszty wprowadzenia zmiany wizerunkowej gminy sięgają około 30 tysięcy złotych. Obecnie nowe logo wdrażane jest w instytucjach związanych z polkowickim samorządem. Na facebookowej stronie miasta znajduje się prezentacja multimedialna, która wyjaśnia nowy wizerunek.
Fot. UR
Bardzo mi się podoba to logo nie jest tak oczywiste jak 90% . Bardzo estetyczne i nowoczesne, w tym kierunku idą Polkowice, więc wszystko do siebie pasuje.
Tyle pieniędzy na takie coś?? Kompletnie mi się nie podoba! Te pieniądze można by przeznaczyć na coś pożytecznego, prosty przykład: Aquapark, który popada w ruinę! Część atrakcji nie działa, reszta to totalna nuda!! Może władze zabrałby się za to a nie jakieś logo.
Logo jest super! Bardzo mi się podoba. A co do Aquaparku to widocznie nie wiesz, co się dzieje w Polkowicach, bo projekt przebudowy zastał już wybrany, więc będą nowe atrakcje i odświeżony wygląd.
Beznadzieja. Zero pomysłu na miasto zero pomysłu na promocję. żenada
do Kuba:
Nie przesadzaj. Logo jest w porządku. Poza tym Aquapark nie jest w tak tragicznym stanie. Ostatnio jak byłem to bardzo mi się podobało. Mega relaks przed ciężkim tygodniem w pracy.