Chcą odświeżyć markę gminy Polkowice

Nowe logo, nowe hasło, nowa wizja. To propozycja „strategii marki” Polkowic przygotowana przez obecne władze gminy. Niedługo zostanie ona zaprezentowana radnym miejskim, ale dyskusja już się rozpoczęła.

– Jesienią ubiegłego roku na reprezentatywnej próbie mieszkańców przeprowadziliśmy badania dotyczące ich opinii na temat różnych aspektów życia w naszej gminie, w tym postrzegania marki Polkowice – wyjaśnia burmistrz Wiesław Wabik. – Okazało się, że dla większości badanych nasz wizerunek i marka są niezwykle ważne, a część z nich podkreślała, że ten wizerunek wymaga odświeżenia. Niewątpliwie, Polkowice dzięki dokonaniom ostatnich lat, wyróżniają się zdecydowanie na plus wśród polskich miast i gmin. Ta pozycja wymaga dodatkowego wzmocnienia poprzez budowę silnego brandu, podobnie jak to się dzieje w przypadku dużych firm – dodaje.

Potem były dodatkowe badania ankietowe, wywiady i warsztaty, by w końcu opracować m.in. nowe logo. Polkowiczanie mogli o tym podyskutować w miniony wtorek.

– Byłem ciekaw reakcji naszych mieszkańców. Tego, jak przyjmą nowe hasło i nowe logo, czy zgodzą się ze sformułowaniem naszej misji i wizji oraz wartości i wyróżników – mówi burmistrz gminy. – Z zadowoleniem muszę przyznać, że były to reakcje pozytywne, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto było podjąć prace nad odświeżeniem naszej marki.

Niedługo z nową strategią marki gminy Polkowice zapoznają się radni miejscy i wszyscy mieszkańcy. Póki co głos w tej sprawie zabrało Stowarzyszenie Lepsze Polkowice. W komentarzu podpisanym przez Łukasza Puźnieckiego czytamy: ” Jeżeli władze Polkowic uważają, że najistotniejszym dziś problemem dla mieszkańców jest kształt czy kolory logo naszej Gminy, to potwierdza to tylko opinię o oderwaniu się rządzących tym miastem od prawdziwych realiów życia w Polkowicach. Dostęp do służby zdrowia, poprawa bezpieczeństwa na ulicach, sytuacja w oświacie to problemy, którymi żyje to miasto”. Jak dodaje, będą też pytania o „koszty i zasadność wydatkowania środków publicznych na ten cel”.

Fot. UR/UG Polkowice

  1. tak jak już wiele osób zwróciło na to uwagę na FB. nowe logo i nowe hasło wymaga dużej promocji.
    a to, że przypadkiem jest to rok wyborczy będzie to promocja ogromna. każdy radny dostanie kontener gadżetów które nie będą oczywiście podlegały pod koszty kampanii wyborczej bo to przecież promocja gminy

Dodaj komentarz