Nowe logo, nowe hasło, nowa wizja. To propozycja „strategii marki” Polkowic przygotowana przez obecne władze gminy. Niedługo zostanie ona zaprezentowana radnym miejskim, ale dyskusja już się rozpoczęła.
– Jesienią ubiegłego roku na reprezentatywnej próbie mieszkańców przeprowadziliśmy badania dotyczące ich opinii na temat różnych aspektów życia w naszej gminie, w tym postrzegania marki Polkowice – wyjaśnia burmistrz Wiesław Wabik. – Okazało się, że dla większości badanych nasz wizerunek i marka są niezwykle ważne, a część z nich podkreślała, że ten wizerunek wymaga odświeżenia. Niewątpliwie, Polkowice dzięki dokonaniom ostatnich lat, wyróżniają się zdecydowanie na plus wśród polskich miast i gmin. Ta pozycja wymaga dodatkowego wzmocnienia poprzez budowę silnego brandu, podobnie jak to się dzieje w przypadku dużych firm – dodaje.
Potem były dodatkowe badania ankietowe, wywiady i warsztaty, by w końcu opracować m.in. nowe logo. Polkowiczanie mogli o tym podyskutować w miniony wtorek.
– Byłem ciekaw reakcji naszych mieszkańców. Tego, jak przyjmą nowe hasło i nowe logo, czy zgodzą się ze sformułowaniem naszej misji i wizji oraz wartości i wyróżników – mówi burmistrz gminy. – Z zadowoleniem muszę przyznać, że były to reakcje pozytywne, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że warto było podjąć prace nad odświeżeniem naszej marki.
Niedługo z nową strategią marki gminy Polkowice zapoznają się radni miejscy i wszyscy mieszkańcy. Póki co głos w tej sprawie zabrało Stowarzyszenie Lepsze Polkowice. W komentarzu podpisanym przez Łukasza Puźnieckiego czytamy: ” Jeżeli władze Polkowic uważają, że najistotniejszym dziś problemem dla mieszkańców jest kształt czy kolory logo naszej Gminy, to potwierdza to tylko opinię o oderwaniu się rządzących tym miastem od prawdziwych realiów życia w Polkowicach. Dostęp do służby zdrowia, poprawa bezpieczeństwa na ulicach, sytuacja w oświacie to problemy, którymi żyje to miasto”. Jak dodaje, będą też pytania o „koszty i zasadność wydatkowania środków publicznych na ten cel”.
Fot. UR/UG Polkowice
tak jak już wiele osób zwróciło na to uwagę na FB. nowe logo i nowe hasło wymaga dużej promocji.
a to, że przypadkiem jest to rok wyborczy będzie to promocja ogromna. każdy radny dostanie kontener gadżetów które nie będą oczywiście podlegały pod koszty kampanii wyborczej bo to przecież promocja gminy